Wideorejestratory

Wideorejestratory Viofo A129 Duo GPS

Kamera samochodowa ma wiele przydatnych funkcji. Nagrania przedstawiające drogę mogą być przydatne w przypadku roszczeń ubezpieczeniowych lub w sądach. Dlatego właśnie kraje takie jak Rosja nakazały używania kamer samochodowych. Informacje są po prostu niezwykle przydatne, jeśli coś się wydarzy.

Oczywiście wypadki nie są jedyną rzeczą, którą warto uchwycić. Niezależnie od tego, czy chronisz swój pojazd przed przestępczością, czy po prostu chcesz fotografować drogę podczas podróży, może pomóc wybranie odpowiedniej kamery samochodowej. A wiedząc, jaki rodzaj aparatu jest odpowiedni, tak naprawdę wymaga zrozumienia własnego przypadku użycia.

Viofo to chiński producent kamer samochodowych, który odniósł ogromne sukcesy ze swoimi poprzednimi modelami kamer A119 i A119S. Niedawno wypuścili stosunkowo niedrogą, dwukanałową kamerę samochodową, nazwaną A129 Duo. Wiele z tych kamer ma niesamowite podobieństwo do linii kamer samochodowych Thinkware, zarówno pod względem funkcji, jak i wyglądu. Przekonajmy się, czy to urządzenie może stać się tak samo popularne, jak jego poprzednicy.

Specyfikacja techniczna

Viofo A129 Duo
– Dwukanałowa kamera samochodowa
– Maks. rozdzielczość: przód 1080p, tył 1080p
– Przysłona: f / 1,6
– Opcjonalny GPS w uchwycie
– Wi-Fi (2,4 lub 5 GHz)
– Ekran 2 ″
– Format wideo: MP4
– Obsługuje karty MicroSD do 256 GB
– Procesor Novatek NT96663
– Znacznik czasu i daty na wideo
– Nagrywanie w pętli, automatyczne włączanie / wyłączanie, G-Sensor, wykrywanie ruchu
– Tryby parkowania : prosty, poklatkowy, buforowany
– Interfejsy: Mini-USB, wyjście AV
– Przycisk blokady pliku
– Opcjonalny przycisk zdalnej blokady pliku Bluetooth
– Opcjonalny filtr CPL (dostępny osobno dla kamery, aby zmniejszyć odbicie)
– Temperatura pracy: od -10°C do 65°C
– Temperatura przechowywania: od -20°C do 70°C
– Aplikacje na Androida / iOS
– Szeroki zakres dynamiki (WDR)
– Wewnętrzny kondensator zamiast baterii
– Wewnętrzny mikrofon i głośnik
– Mocowanie samoprzylepne
– Przednie i tylne obrazy można odwrócić do góry nogami
Kamera przednia:
– maks. rozdzielczość: 1920×1080 @ 30fps
– Szybkość transmisji : 16,5 Mbps
– Rozmiar: 84mm x 55mm x 40mm
– Czujnik Sony STARVIS IMX291
– Kąt widzenia: 140°
Kamera tylna:
– Maks. rozdzielczość: 1920 x 1080 @ 30 fps
– Szybkość transmisji : 16,5 Mb / s
– Rozmiar: 53 mm x 31 mm x 50 mm
– Czujnik Sony STARVIS IMX291
– Kąt widzenia: 140°

Wygląd

Wygląd zewnętrzny A129 Duo zachowało swój charakterystyczny kształt klina. W skład zestawu wchodzą dwie różne jednostki. Pierwsza to kamera skierowana do przodu, którą można łatwo zidentyfikować, ponieważ ma duży wyświetlacz LCD. Mierzy około 55 mm szerokości, 40 mm wysokości, 84 mm grubości oraz jego waga to około 106g. Tymczasem drugi aparat jest w zasadzie o połowę mniejszy. Jest równie łatwy do zidentyfikowania, ponieważ nie ma interfejsu ani ekranu, aby go odróżnić. Mierzy około 32 mm szerokości, 50 mm wysokości, 53 mm grubości oraz waga to około 36g. 

Jakość wykonania jest dobra, a układ przycisków sterujących został zmieniony dla A129. Jest pięć przycisków ustawionych w rzędzie: Menu, Nagraj, Zablokuj plik (nieco większy niż pozostałe), a następnie klawisze Wycisz i Obraz (PIP). Trzy diody LED wskazują stan nagrywania, Wi-Fi i mikrofon.

Długie naciśnięcie przycisku Menu włącza lub wyłącza aparat, a długie naciśnięcie przycisku PIP służy do przełączania Wi-Fi.
Podsumowując, ten interfejs nie jest strasznie skomplikowany. Jest on nawet dość przystępny dla osób, które nie są zaznajomione z używaniem kamery samochodowej. Aby uczynić rzeczy jeszcze bardziej przystępnymi, posiadanie ekranu na płycie głównej kamery zapewnia znacznie łatwiejszy proces konfiguracji. Po zakończeniu konfiguracji na ekranie można wyświetlić przechwyconą zawartość bez konieczności korzystania z aplikacji.

Tylny aparat wygląda tak samo jak Aukey DR02, ale to tylko jego wygląd zewnętrzny. Sprzęt zastosowany wewnątrz jest zupełnie inny. Viofo A129 Duo to pierwsza kamera samochodowa, która wykorzystuje czujnik SONY STARVIS IMX291 do tylnej kamery. Większość innych kamer samochodowych używa gorszej jakości sprzętu do tylnej kamery.

Jakość nagrywania wideo

Kamera samochodowa Viofo A129 Duo została skonstruowana tak, aby przechwytywać zawartość Full HD 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Robi to zarówno z tylnym, jak i przednim aparatem, przechwytując nagrania pod szerokim kątem widzenia. Idealnie nadaje się do uzyskiwania rozległych ruchomych scen na drodze, zachowując wyraźną definicję ujęć.

Kamera samochodowa Viofo A129 Duo obsługuje technologię szerokiego zakresu dynamiki. Mówiąc dokładniej, jego szklany obiektyw został specjalnie skonstruowany, aby obsługiwać technologię szerokiego zakresu dynamicznego, pomagając zapewnić wyraźny obraz, który przewyższa większość innych kamer samochodowych w warunkach słabego oświetlenia i poza nim.

Dla ludzi, którzy są zainteresowani przechwytywaniem z obsługą szerokiego zakresu dynamicznego, może to być całkiem poważna sprawa. Oczywiście, jeśli nie szukasz konkretnie tego rodzaju funkcji, przekonasz się, że są one bardzo przydatne. Podobnie A129 jest skonstruowany z czujnikiem Sony STAVIS IMX291, dzięki czemu zapewnia widzenie w nocy, które jest naprawdę znacznie lepsze niż wiele podobnych kamer samochodowych. Dla osób, które planują przechwytywanie wideo w nocy, posiadanie wysokiej klasy czujnika noktowizyjnego takiego jak ten może naprawdę zrobić dużą różnicę.
Szybkość transmisji wynosi 16,5 Mb / s zarówno dla przedniego, jak i tylnego strumienia wideo. Karta 128 GB zapewni nieco ponad 8 godzin nieprzerwanego czasu nagrywania. Maksymalny obsługiwany rozmiar karty to 256 GB.

Połączenie bezprzewodowe

Viofo A129 Duo łączy się z pomocą dwuzakresowego Wi-Fi. Oznacza to, że możesz używać połączeń 2,4 GHz lub 5 GHz, co również pozwala tej kamerze na wykorzystanie pasma 5G, gdy próbujesz przenieść dużo danych w krótszym czasie. Pasmo 2,4G, używa się gdy próbujesz uzyskać połączenie w pojeździe, gdy jest ono zaparkowane na miejscu.

Kiedy używasz połączenia Wi-Fi do obsługi lub interakcji z A129, będziesz to robić za pośrednictwem aplikacji Viofo. Można śmiało powiedzieć, że aplikacja na smartfony jest łątwa w obsłudze. Zapewnia to, czego oczekujesz jak również zapewniają dostęp do wielu opcji dostosowywania.

Biorąc pod uwagę, że nie jest to kamera z najwyższej półki można wybaczyć, że aplikacja nie zawsze jest intuicyjna. Potrzeba trochę prób i błędów, aby się do niej przyzwyczaić.

Tryb parkowania

Jeśli kupisz zestaw przewodów (dostępny osobno) i podłączysz kamerę do skrzynki bezpieczników samochodu, masz kilka opcji nagrywania, gdy samochód jest zaparkowany. Jedną opcją jest nagrywanie poklatkowe, a drugą nagrywanie z mniejszą szybkością transmisji (obniżającą jakość wideo).

Jeśli zdarzenie zostanie wykryte przez czujnik G aparatu lub przez wizualną detekcję ruchu, A129 obudzi się i rozpocznie normalne nagrywanie. Jednak czas budzenia wynosi około 4 lub 5 sekund, podczas których nic nie zostanie nagrane. Miejmy nadzieje, że ten problem zostanie rozwiązany w przyszłości.

Chociaż, miejmy nadzieję, ten problem zostanie rozwiązany w przyszłości, na razie możesz zapoznać się z naszą listą najlepszych kamer samochodowych do trybu parkowania, jeśli nadzór parkowania jest dla Ciebie ważny.

Dodatkowe funkcje

A129 obsługuje GPS, który pozwala kamerze rejestrować lokalizację GPS i aktualną prędkość pojazdu w dowolnym momencie. Zapisuje również czas w sposób dokładny, synchronizując się z satelitami. Prędkość pojazdu może być wyświetlana w kilometrach na godzinę lub milach na godzinę, w zależności od wybranej konfiguracji kamery.

Jeśli chodzi o podstawowe funkcje bezpieczeństwa, przekonasz się, że A129 nie zawiedzie. Jest czujnik G, który może pozwolić kamerze na przełączanie się w tryb online, jeśli ktoś uderzy w Twój samochód, gdy nie ma Cię w pobliżu. Dostępny jest czujnik ruchu PIR, który może być używany do patrzenia w prawie pełnym promieniu 360 stopni wokół pojazdu. A129 zapewnia rozsądne funkcje rozpoczynania / zatrzymywania nagrywania, które zapewniają, że nie nagrywasz niczego oprócz rzeczy, które chcesz zobaczyć.

Brakuje miejsca w wideorejestratorze? A129 obsługuje nagrywanie w pętli. Spowoduje to automatyczny powrót do najstarszych plików i rozpoczęcie ich nadpisywania, jeśli zabraknie miejsca na dysku. Martwisz się utratą niektórych starszych plików, które nagrałeś? Właściwie nie ma potrzeby się martwić, można je zablokować, aby nie zostały nadpisane przez funkcję nagrywania w pętli.

129 Duo jest jedną z pierwszych kamer samochodowych wyposażonych w przycisk zdalnego blokowania plików, który działa przez Bluetooth. Przycisk pilota kosztuje około 20 USD i jest dostarczany z dwoma bateriami (jedna z nich jest zamiennikiem, gdy pierwsza się wyczerpie). Możesz po prostu umieścić przycisk w łatwo dostępnym miejscu w pobliżu kierownicy i nacisnąć go, gdy wydarzy się coś, o czym chcesz zachować wideo.

Proces instalacji

Głównie dlatego, że ten zestaw jest skonstruowany tak, aby używać lepkich podkładek 3M w zasadzie na każdym skrzyżowaniu, od lepkich klipsów po podkładki, które pomagają utrzymać krzywkę na przedniej szybie. Tego rodzaju podkładki samoprzylepne działają całkiem dobrze w przypadku półtrwałej instalacji. Ale jeśli martwisz się o zaparkowanie samochodu z kamerą w środku, nie jest łatwo wyjąć tę kamerę bez wyłamywania nowych lepkich podkładek 3M.

Byłoby miło, gdyby jako alternatywne rozwiązanie montażowe dołączyli przyssawki. Zawierają one stację dokującą GPS, której można używać razem z A129 dla osób, które planują zaimplementować oddzielny GPS do konfiguracji aparatu.

Z punktu widzenia oprogramowania wbudowany wyświetlacz LCD sprawia, że wszystko działa całkiem sprawnie. Po prostu musisz wybrać jedną z kilku opcji nagrywania, aby przygotować A129 do przechwytywania. Nic, co byłoby zbyt skomplikowane i nic, co wymagałoby przeczytania instrukcji obsługi.

Porty i kable

Ale co z połączeniami przewodowymi? Po prawej stronie obudowy znajduje się port karty microSD i ukryta para mikrofonów. Po lewej stronie obudowy znajduje się port ładowania micro USB, gniazdo AV i złącze micro USB oznaczone jako „tył”.
To prawie wszystko, czego potrzebujesz, aby przenosić dane między urządzeniami, i zapewnia kilka fajnych opcji rozbudowy. Dźwięk zwykle nie jest dużym elementem w tego typu nagraniach, ale posiadanie opcji uczynienia go ważniejszą częścią nagrań jest przyjemne.

Wbudowane mikrofony radzą sobie dość dobrze w hałaśliwych warunkach, na przykład gdy masz opuszczone okno, gdy jedziesz drogą. Ale jest tylko tyle, ile możesz zrobić z kilkoma małymi mikrofonami, takimi jak ten, więc jeśli dźwięk jest dla Ciebie naprawdę ważny, lepiej będzie pozostawić te okna zwinięte.

A co z portem oznaczonym jako „z tyłu”? Jak można się pewnie domyślić, pomaga podłączyć przedni i tylny aparat za pomocą dołączonego kabla USB. Dołączony kabel USB ma około ośmiu stóp, co powinno sprawić, że będzie wystarczająco długi dla większości ludzi, którzy przewidują zwykłe okoliczności instalacji.

Może być konieczne zakupienie dłuższego kabla, jeśli próbujesz wykonać niektóre typy bardziej zaawansowanych instalacji. Jednak w większości przypadków ludzie powinni mieć możliwość korzystania z dołączonych zacisków, aby pomóc poprowadzić ten kabel wzdłuż wnętrza pojazdu. A praca z klipami nie jest trudna.

Podsumowanie

A129 Duo to wysoce niezawodna dwukanałowa kamera samochodowa o wartości poniżej 800 zł, która rejestruje 1080p w obie strony. Ogólna jakość wideo jest dobra.

Viofo szybko staje się jednym z najbardziej godnych zaufania producentów kamer na deskę rozdzielczą, a ich A129 Duo to obecnie najlepszy stosunek jakości do ceny przednich i tylnych kamer na rynku.

Nagrania wideo

Aby uzyskać pełną oryginalną jakość wideo, oglądaj na pełnym ekranie i wybierz maksymalną rozdzielczość wideo (użyj ikony zębatki w prawym dolnym rogu). Po zmianie rozdzielczości może być konieczne przewinięcie wideo do tyłu.

Nagranie z przedniej kamery samochodowej w ciągu dnia

Nagranie z tylnej kamery samochodowej w ciągu dnia

Nagranie z przedniej kamery samochodowej w nocy

Nagranie z tylnej kamery samochodowej w nocy

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *